יום חמישי, 11 באפריל 2013

תדגמן לי טפיוקה בבקשה ;)






מזל ששמרתי לי את המתכון של הטפיוקה ללא חלב מ"לאישה" משנת 2006 , ידעתי שיום אחד אני ינסה את הקינוח האקזוטי הזה, להפתעתי המתכון הוא לגמרי טבעוני. אבל איך לעזאזאל מכינים קינוח שאף פעם לא טעמתי בעצם. זה יותר קל ממה שחשבתם.   אז בשביל זה, יש הנחיות ברורות איך להכין את הטפיוקה ואיך היא צריכה לצאת.  


קצת רקע 
את פניני הטפיוקה אפשר להשיג בארץ בשני גדלים: גדולים וקטנים, אפשר להשיג אותם בחניות טבע כמו : עדן טבע מרקט  ובניצת הדובדבן ובחניות שמתמחות במוצרים מהמזרח, כמו "מזרח ומערב ", לטפיוקה אין טעם, היא פשוט בסיס עמילני שמכינים ממנו פודינג קרמי, בדומה למלבי המזרח תיכוני. 

בזמן הבישול, הטפיוקה הופכת שקופה ובסופו הכדורים נראים כמו ג'לי. אפשר להכין מהטפיוקה מעין קינוח אסייתי קר עם שכבה דקה של חלב קוקוס ופירות טריים (פסיפלורה, אננס, ליצ'י,  פירות יער, פירות יבשים וכו') ואפשר לשדרג כל אחד מה שהוא אוהב, פיסטוקים (יותר מתאים לטעם המזרח תיכוני) , (קוקוס צ'יפס, למי שאוהב קוקוס והרבה כמוני ;) 

אופן ההכנה : את פניני הטפיוקה אפשר להשרות קודם , או לא לדלג על שלב ההשרייה ופשוט להשתמש במי בישול פי 4 מהכמות של הטפיוקה. ומי הבישול צריכים לרתוח לפני שמכניסים פנימה את הטפיוקה. בזמן שהוספנו את הטפיוקה למים הרותחים מערבבים את הטפיוקה ומונעים ממנה להידבק לסיר. הכדורים הקטנים דורשים 25 דקות בישול בערך והגדולים אוהבים 40 דקות לפחות. שפניני הטפיוקה מוכנים הם אמורים להיות לגמרי שקופים.   אפשר פשוט להסתכל על הכדורים , להרים כמה בכף ולהסתכל אם הם שקופים בלי שום עיגול לבן באמצע, את הכדורים הגדולים כדאי להשאיר לעוד רבע שעה בסיר החם , אחרי שמכבים את האש, את הקטנים אפשר להוריד מיד מהאש. את הטפיוקה שמים במסננת עם חורים קטנים, ושוטפים מתחת לברז עם מים פושרים, כדי שלא ידבקו, מסננים את הטפיוקה ממים עודפים.  ומהרגע הזה , יש לכם ביד טפיוקה מוכנה , אפשר למזוג אותה לכוסות והכניס למקרר לשעה וחצי עד שהטפיוקה תתייצג, אחרי שמוצאים אותה מהמקרר , אפשר לקשט אותה בשכבה דקה של חלב קוקוס ומעל כל מיני תוספות שאתם אוהבים. 




בונוס נוסף , הטפיוקה מתאימה לחולי צליאק 


המתכון הטבעוני מעיתון לאישה: 

בקשר למתכון הנ"ל, לשים לב : צריך להכניס את פניני הטפיוקה למים, אחרי שהמים כבר רתחו ואז חשוב לערבב מדי פעם ולבדוק שהם לא נדבקות לתחתית הסיר. לאחר מכן, חשוב לסנן את פניני הטפיוקה במסננת עם חורים קטנים, מתחת לברז עם מים פושרים (גם לא מצויין במתכון הנ"ל)  

 



מתכון בונוס:  פניני טפיוקה בחלב קוקוס ועם פירות טרופיים

והטפיוקה הראשונה שהכנתי יצאה מעבר לכל מה שציפיתי הבאתי לח'ברה בעבודה והם ממש אהבו ;) 







ועוד תמונה של טפיוקה מהסופ"ש האחרון



תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אפשר גם להוסיף שבבי קרח לשידרוג